Vi s-a întâmplat vreodată să vreţi să spuneţi ceva pentru ca în final sa “iasă” altceva? Se întâmplă aşa, deoarece în schema clasică a comunicării, între emiţător şi receptor există canalul de comunicare. De-a lungul acestuia sunt o serie de filtre ce acţionează contextual, fie facilitând comunicarea, fie îngreunând-o. În acest cadru avem un element esenţial: feedback-ul. El este cel care poate contribui semnificativ în momentele de blocaj al comunicării, căci sensul comunicării este dat de ceea ce înţelege partenerul nostru din ceea ce spunem noi. De aceea este indicat să verificăm. Analiza tranzacţională conceptualizează toate acestea sub forma Economiei stroke-urilor.
Workshopul îşi propune să ofere participanţilor oportunitatea de a conştientiza şi a înţelege mecanismul de suprapunere a nivelului psihologic peste cel social în cadrul tranzacţiilor, felul în care devin active “bruiajele”, filtrele. Vor fi utilizate drept concepte de bază: stările eului, triunghiul dramatic, triunghiul autonomiei şi economia stroke-urilor.
Participanţii vor explora modalităţi noi de menţinere a unei comunicări autentice, ca alternative la jocurile psihologice şi consecinţele neplăcute ale acestora.
« Program